طرح بهداشت
 
مدرسه ج .ا .ایران در کویته
چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:, :: 9:49 ::  نويسنده : کرامت کاظمی

 

باسمه تعالی

یا من اسمه دوا و ذکره شفا

خداوند منان را بخاطر نعمت هایش شاکریم و همچنین به خاطر نعمت سلامتی که موهبتی بزرگ است از سوی ایزد منان و می باید با تلاش در حفظ آن و صرف نمودن تن و جان در راه خدمت جانان شکرش را بجای آوریم .

یکی از بیماری های شایع که البته مشکلاتی را برای مبتلایان به این بیماری بوجود می آورد بیماری هپاتیت می باشد که البته قابل پیشگیری است . هپاتيت به معني التهاب كبد است. انواع مختلفي از هپاتيت وجود دارد. بعضي از آنها قابل سرايت هستند و برخي مسري نيستند. ابتلا به هپاتيت مي تواند منجر به بيماري مزمن كبدي و در صورت پيشرفت نمودن باعث سيروز (فرسودگي كبد) و در گروه بسيار كوچكي باعث سرطان كبد گردد.

طرحی با عنوان طرح سلامت از سوی مدرسه ج .ا .ایران در کویته با هدف واکسیناسیون دانش آموزان و همکاران به مجتمع آموزشی ج .ا .ایران در پاکستان و دفتر مدارس خارج از کشور پیشنهاد شد که با بزرگواری مسئولین محترم پذیرفته شد . در همین راستا با دو تیم پزشکی قرارداد بسته شد تا اجرای این طرح را بر عهده گیرند .

مژده اجرای طرح سلامت در مراسم جشن دهه فجر به دانش آموزان نوید داده شد و از تاریخ 1/12/90 در مدارس تحت پوشش به اجرا در آمد. جناب آقای مرادی ناظر محترم مدارس با حضور در مدارس فواید و چگونگی اجرای طرح سلامت را برای دانش آموزان تبیین کردند . تیم پزشکی طرف قرارداد مجتمع آموزشی با حضور در مدارس فعالیت خود را در این راستا شروع کردند . این فعالیت ها در مرحله اول شامل موارد ذیل می باشد :

چک آپ بیماری های داخلی ( گوش ، حلق ، بینی و معاینه وضعیت جسمانی )

آزمایش خون جهت مشخص نمودن بیماری هپاتیت B و C و مشخص نمودن گروه خونی .

در هر واحد آموزشی ، دانش آموزان به ترتیب پایه و مقطع برای معاینه و آزمایش خون به اتاق هایی که به این امر اختصاص داده شده بود مراجعه می کردند . که در پایان هر روز مسئولین آزمایشگاه با آزمایش بر نمونه ی خونها نتیجه آن را در لیستهای مخصوص درج می نمودند.
مرحله اول طرح به اتمام رسیده و در مرحله بعد که در تاریخ 15/12/90 اجرا خواهد شد ,نوبت اول واکسیناسیون دانش آموزان و همکاران صورت خواهد گرفت .

در اینجا لازم می دانیم مراتب تشکرو سپاس خود را از سرکنسول محترم جناب آقای یحیوی ، مجتمع آموزشی ج.ا.ا در پاکستان و دفتر مدارس خارج از کشور به جهت همکاری در این طرح اعلام بداریم .

در پایان دعا می کنیم برای ظهور طبیبی که با آمدنش همه امراض و بیماری ها رخت بر می بندند و جهان ، جهانی می شود مملو از صحت و سلامتی . انشاء الله

طَبِیبٌ دَوَّارٌ بِطِبِّهِ، قَدْ أَحْکَمَ مَرَاهِمَهُ، وَ أَحْمَى مَوَاسِمَهُ، یَضَعُ ذلِکَ حَیْثُ الْحَاجَةُ إِلَیْهِ، مِنْ قُلُوبِ عُمْی، وَ آذَان صُمٍّ، وَ أَلْسِنَة بُکْم; مُتَتَبِّعٌ بِدَوَائِهِ مَوَاضِعَ الْغَفْلَةِ، وَ مَوَاطِنَ الْحَیْرَةِ; لَمْ یَسْتَضِیئُوا بِأَضْوَاءِ الْحِکْمَةِ; وَ لَمْ یَقْدَحُوا بِزِنَادِ الْعُلُومِ الثَّاقِبَةِ; فَهُمْ فِی ذلِکَ کَالأَنْعَامِ السَّائِمَةِ، وَ الصُّخُورِ الْقَاسِیَةِ.

او طبیب سیّارى است که با طبّ خویش همواره در گردش است (و در جستجوى بیماران) مرهم هایش را کاملا آماده ساخته و ابزارش را براى موارد نیاز (به عنوان آخرین درمان) جهت داغ کردن محلّ زخم ها گداخته نموده، براى قلب هاى نابینا، گوش هاى ناشنوا و زبان هاى گنگ. و با داروى خود در جستجوى بیماران غافل و سرگردان است. همانها که با فروغ حکمت، روشن نشده و با جرقّه آتش افروز دانش هاى تابناک فکر خود را شعله ور نساخته اند، آنهائى که همچون چهارپایان صحراگرد و سنگ هاى سختِ نفوذ ناپذیرند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: